Ve Vydavatelství FF UK vychází publikace Čeština jako druhý jazyk. Metodická perspektiva. Podílel se na ní autorský kolektiv ve složení Věra Hejhalová, Andrea Hudáková, Alena Jonášová, Daniela Pečenková, Yulia Semyachkina a Kateřina Šormová. Publikace je volně dostupná ke stažení na stránkách vydavatelství.
Anotace: Publikace Čeština jako druhý jazyk. Metodická perspektiva je určena učitelům, studentům učitelství i dalším zájemcům o vyučování jazyka. V první části se čtenář seznámí se základními pojmy spojenými s tématem výuky žáků s odlišným mateřským jazykem a s legislativním rámcem problematiky. Následující kapitoly nabízejí seznámení s komunikačně pojatým vyučováním jazyků a řečovými dovednostmi, představují problematiku osvojování sociokulturní kompetence, základní didaktické nástroje včetně jazykových korpusů, Evropské jazykové portfolio a možnosti jazykové diagnostiky a hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem. Závěrečné kapitoly se zaměřují na organizaci výuky, pozici asistenta pedagoga a požadavky na závěrečné zkoušky z češtiny.